Tempat Wisata Belanja di Malang yang Wajib Anda Kunjungi

Tempat Wisata Belanja di Malang - Malang merupakan salah satu bandar yang menjadi rebutan para pelancong. Hal ini disebabkan kerana bandar ini mempunyai banyak sekali objek wisata yang membuat pelancong tertarik untuk mengunjungi tempat ini. Selain kerana keindahan alamnya, ternyata kota yang satu ini juga terkenal dengan objek pelancongan belanjanya.

Kota Malang menyediakan berbagai macam tempat wisata belanja yang menarik untuk dikunjungi. Oleh kerana itu, jika anda berada di kota Malang maka tidak ada salahnya anda melawat tempat membeli-belah yang ada disini. Berikut kami sajikan untuk anda 7 tempat pelancongan membeli-belah di Malang yang sayang untuk dilewatkan.

Senarai Tempat Wisata Belanja di Malang

Pasar Besar
Jika anda ingin membeli barangan untuk memenuhi keperluan bahan anda, maka sebaiknya anda datang ke tempat yang satu ini. Pasar ini menjual pelbagai jenis peralatan dan bahan seperti makanan, perhiasan, pakaian, peralatan dapur dan lain sebagainya. Walaupun harga yang ditawarkan cukup mahal, namun anda boleh menawarnya dengan harga yang murah. Pasar ini juga menyediakan tempat makan yang dijanjikan akan membuat anda puas.

Tempat-Wisata-Belanja-di-Malang-Pasar-Besar
Pasar Besar
daerah Sanan
Jika anda selesai melancong dan ingin membeli oleh-oleh untuk keluarga anda, maka anda harus menuju ke Daerah Sanan. Tempat ini menyediakan keripik tempe yang mempunyai cita rasa yang enak. Di pinggir jalan, anda juga akan menemui banyak kedai yang menjual pelbagai macam keripik buah-buahan serta makanan khas kota ini.

Daerah-Sanan
daerah Sanan
Mall Olympic Garden
Tempat pelancongan membeli-belah di Malang selanjutnya adalah Mall Olympic Garden. Lokasi tempat membeli-belah ini berdekatan dengan Stadium Gajayana Malang. Di mall ini anda akan mencari pelbagai produk fesyen seperti tudung, beg, baju, dan kasut. Mall ini dibuka mulai pukul 09.00 hingga 23.00. Jika anda ingin berbelanja di tempat ini sebaiknya anda datang pukul 10.00 kerana pada jam tersebut semua kedai sudah dibuka.

Mall-Olympic-Garden-Malang

Malang Town Square
Tempat membeli-belah ini diapit oleh dua perguruan tinggi negeri yang cukup terkenal. Disini anda boleh mencari berbagai macam keperluan yang anda inginkan kerana di dalam Malang Town Square terdapat pusat jajanan, kedai buku Gramedia, keperluan fashion, pawagam, dan timezone.

Malang-Town-Square-Wisata-Belanja-Malang
Malang Town Square

Supermarket Lai-lai
Jika anda ingin membeli produk-produk yang berasal dari luar negeri, maka anda harus datang ke pasar ini. Tempat ini menjual pelbagai macam keperluan mulai dari buah-buahan, biskut, cemilan, kosmetik yang semuanya merupakan produk import. Namun walaupun begitu, harga yang ditawarkan tidak terlalu mahal. Bagi anda yang ingin merasai produk makanan tempatan, anda tidak perlu bimbang kerana di tempat ini anda boleh mencari bandeng asap sidoarjo, kacang masin bali, pia susu bali dan masih banyak lagi.

Supermarket-Lai-lai-Malang
Supermarket Lai-lai

Sentra Keramik Dinoyo
Bagi anda yang menyukai produk-produk yang diperbuat daripada seramik, maka anda boleh menemukanya di Sentra Keramik Dinoyo. Tempat ini menjual pelbagai macam produk seperti cenderamata, pasu, periuk, asbak dan lain-lain. Selain itu anda juga boleh menyaksikan secara langsung proses pembuatan keramik yang ada disini.

Sentra-Keramik-Dinoyo-Malang
Sentra Keramik Dinoyo

pasaran Selecta
Tempat pelancongan membeli-belah di Malang yang terakhir adalah Pasar Selecta. Pasar ini menyediakan produk buah-buahan dan sayur-sayuran seperti strawberi, avokado, dan epal. Selain itu anda juga boleh mencari pelbagai macam aneka kuliner khas bandar Batu. Membeli-belah di tempat ini sangat menyenangkan kerana harganya sangat bersahabat.

Tempat-Wisata-Belanja-Malang-Pasar-Selecta
pasaran Selecta




Itulah 7 tempat pelancongan membeli-belah di Malang yang sayang jika anda melewatkanya begitu saja. Apabila anda datang ke bandar ini, maka tidak ada salahnya jika anda cuba melawat beberapa objek wisata belanja disini. Semoga artikel kali ini bermanfaat untuk anda semua.